Het is eigenlijk heel eenvoudig. U heeft hiervoor een telefoon, laptop of tablet en een email nodig, zodat we u kunnen spreken alsmede oefeningen en een vragenlijst kunnen toesturen.
• We hebben uw gegevens nodig en informatie over uw klacht om ervoor te zorgen dat de juiste therapeut u doelgericht kan helpen.
• Door antwoord te geven op deze vragen, krijgt uw fysiotherapeut al een beeld van de klachten en kan daardoor gerichter het intakegesprek met u doorlopen.
• De fysiotherapeut belt u per telefoon, onlinekanaal zoals Skype, FaceTime of WhatsApp. Ook kunnen we een videoverbinding maken via de PhysiApp, deze verbinding is beveiligd en voldoet aan de eisen voor bescherming van persoonsgegevens.
• De fysiotherapeut belt u vervolgens op de afgesproken tijd om het intakegesprek met u te houden. De fysiotherapeut bespreekt de klacht en op welke momenten u daar last van hebt. Normaal gesproken vindt dit gesprek op de praktijk plaats, maar dit kan in veel gevallen ook telefonisch of via online bellen.
• De fysiotherapeut haalt bij elk behandeltraject het grootste gedeelte van de informatie uit dit vraaggesprek en kan op deze manier bepaalde klachten uitsluiten en tot een diagnose komen. In het enkele geval dat het niet mogelijk is om op afstand tot een diagnose te komen, wordt in overleg met u naar een oplossing op maat gezocht.
• Het kan zijn dat er toch een fysieke afspraak wordt gemaakt, waarbij op de praktijken uiteraard nog steeds gewerkt wordt volgens de richtlijnen van het RIVM.
• De fysiotherapeut stelt een diagnose, adviseert en legt uit wat u kunt doen om de klachten te verminderen.
• U ontvangt via PhysiApp of per e-mail een persoonlijk oefenschema met bijbehorende video's van de oefeningen. Belangrijk bij fysieke klachten is vooral dat u zelf aan de slag gaat met uw oefeningen en werkt aan het herstel.
• Fysieke behandelingen kunnen natuurlijk niet door de telefoon, maar dit is niet in alle gevallen noodzakelijk. De fysiotherapeut kan onderscheid maken in wat u zelf kunt bereiken met oefeningen en de behandeling aanpassen.
• Is fysieke behandeling echt noodzakelijk, dan geeft de therapeut dat aan en wordt in overleg bepaald of het mogelijk is om naar de praktijk te komen.
• De fysiotherapeut plant een online of telefonische vervolgafspraak met u in om één of twee weken later de voortgang met u te bespreken. Wanneer dit precies is, is afhankelijk van uw wens en (de ontwikkeling van) de klacht.
• Aan de hand van uw feedback kan de fysiotherapeut verder adviseren hoe u de klacht kunt verminderen en bepalen of er andere oefeningen nodig zijn, of dat de oefeningen vaker of zwaarder moeten worden uitgevoerd. Mogelijk breidt de fysiotherapeut het aantal oefeningen uit of wisselt deze af.
Zo kunt u toch doorgaan met uw behandeling. Wilt u een afspraak maken voor een volledig online consult met de fysiotherapeut? Bel dan Fysiotherapie Ter Horst 026.3620636 of mail naar info@fysioterhorst.nl