Als u bij ons onder behandeling komt zullen wij alles in het werk stellen om u zo goed en snel mogelijk van uw klachten af te helpen. Om alles zo goed en soepel mogelijk te laten verlopen, hebben wij even een aantal zaken voor u op een rij gezet.
Wij zullen als u de eerste afspraak maakt een aantal gegevens aan u vragen, waaronder het documentnummer van een legitimatiebewijs. Wij zijn dit van de zorgautoriteit Nederland verplicht om dit vast te leggen.
Wij zullen uw verzekeringsgegevens opvragen en indien de behandelingen door uw aanvullende of basis verzekering gedekt worden, zullen wij deze rechtstreeks indienen bij uw verzekeraar. Deze zal dit dan rechtstreeks vergoeden aan ons. Mochten zij om wat voor reden dan ook niet overgaan tot vergoeding dan zullen wij de behandeling alsnog aan u doorbelasten. Voor de dekking van uw behandeling heeft u zelf de eindverantwoording. Wij zullen voor zover mogelijk wel meedenken en adviseren/informeren. Wij hebben met alle verzekeraars een contract.
Indien uw aanvullende verzekering de behandelingen niet meer vergoed of als u geen aanvullende verzekering heeft, ontvangt u van ons een factuur waarvan u het bedrag per bank aan ons kan overmaken. Is een andere betalingsmethode gewenst dan kunt u dit met ons overleggen en zullen wij samen met u een passende oplossing vinden.
Het eerste bezoek bij een aandoening of klacht zal bestaan uit een intake (inventarisatie en registratie) en mogelijk een aanvang met de behandeling van uw klacht. Het registreren en administreren (dossiervorming) is een onderdeel van de behandeling, hiertoe zijn wij verplicht door onze beroepsgroep en verzekeraar. Een goede dossiervorming draagt bij aan een effectieve manier van behandelen en goede communicatie met andere zorgverleners. Bij het eerste contact zal een deel van de tijd hieraan besteed worden.
Indien u een afspraak meer dan 24 uur van tevoren afzegt of verzet is dit geen enkel probleem. Wij kunnen de vrijgevallen plaats dan weer inplannen. Indien u een afspraak binnen 24 uur voor de afspraak afzegt, zijn wij genoodzaakt u hiervoor een bedrag in rekening te brengen, wat de oorzaak hiervan ook is. De tariefstelling in de fysiotherapie is niet toereikend om dit voor onze rekening te kunnen nemen. De kosten hiervan zijn € 30,00 voor een enkele en € 60,00 voor een dubbele afspraak.
Ook voor groepsafspraken geldt dat deze meer dan 24 uur van tevoren moeten worden afgezegd. Wordt de afspraak binnen 24 uur afgezegd, wordt ook deze gewoon doorberekend. Er wordt geen correctie toegepast op abonnementsgelden bij het tijdig afzeggen van een groepsafspraak.
Aangezien het Biljoenbad in de zomer een aantal weken gesloten is, mag het abonnement voor de hydro om die reden (en die reden alleen) tijdelijk worden stop gezet.
Aangezien de fysiofit gewoon doorloopt, ook in vakanties, worden de abonnementen voor deze groepen niet tijdelijk stop gezet.